Monday, September 16, 2024
  • Date : Tue Aug 27, 2024
  • item visited : 84
توسط دفتر ثبت و کنترل مواد کودی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور شناسایی شد؛
شناسایی واحد تولید كننده مواد كودی تقلبی
یک واحد تولیدکننده مواد کودی تقلبی توسط دفتر ثبت و کنترل مواد کودی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور شناسایی شد.

 

 

 

 

 

شناسایی واحد تولید کننده مواد کودی تقلبی

 

 

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، یک واحد تولید کننده مواد کودی که با سوءاستفاده از نام‌های تجاری معتبر و بسته‌بندی‌های مشابه مواد کودی خارجی، اقدام به تولید و توزیع کودهای بی‌کیفیت و تقلبی می‌کرد، توسط دفتر ثبت و کنترل مواد کودی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور شناسایی شد.
لازم به ذکر است این اقدام در چارچوب مأموریت‌های دفتر ثبت و کنترل مواد کودی موسسه تحقیقات خاک و آب برای صیانت از حقوق کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و همچنین حفظ سلامت محیط زیست انجام گرفت.  
دفتر ثبت و کنترل مواد کودی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با تأکید بر اهمیت انتخاب مواد کودی از منابع معتبر، به کشاورزان توصیه می‌کند که تنها از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر که تحت نظارت کارشناسان حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه فعالیت می‌کنند، اقدام به تهیه کودهای مورد نیاز خود کنند. همچنین، این دفتر به کشاورزان و بهره‌برداران توصیه می‌کند که برای اطمینان از اصالت کودهای خریداری شده، شماره ثبت 5 یا 6 رقمی مواد کودی را از طریق سامانه پیامکی 3000646424 استعلام کرده و از اصالت آن اطمینان حاصل کنند. 
گفتنی است این اقدام نه تنها در جهت حمایت از کشاورزان و بهره‌برداران بلکه در راستای جلوگیری از ورود مواد کودی نامناسب به چرخه تولید و حفظ کیفیت محصولات کشاورزی و محیط زیست کشور صورت گرفته است. 

Site Stats :   0
© 2021 Soil and Water Research Institute. All Rights Reserved.
Last update of portal : 9/16/2024 15:46
6.1.7.0
V6.1.7.0