Thursday, September 19, 2024
  • Date : Sun Sep 08, 2024
  • item visited : 101
وزیر جهاد کشاورزی گفت:
حفظ اراضی حاصلخیز كشاورزی از اولویت‌های وزارت جهاد كشاورزی است
غلامرضا نوری در سفر به استان آذربایجان غربی گفت: حفظ اراضی کشاورزی حاصلخیز یک اصل و از اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی در راستای امنیت غذایی کشور است.

 

حفظ اراضی حاصلخیز کشاورزی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است

 


به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، غلامرضا نوری در سفر به استان آذربایجان غربی و دراستانداری این استان بیان کرد: اغلب اراضی مرغوب کشاورزی در حاشیه شهرها و روستاها قراد دارد و متأسفانه بیشتر تغییر کاربری‌هانیزدر این اراضی صورت می گیرد.
وی افزود: بخش کمی از کشور دارای خاک حاصلخیز و مرغوب است و مقدار زیادی از تولید کشاورزی کشور در همین اراضی اتفاق می‌افتد؛ مطمئنا اگر این اراضی از چرخه تولید خارج شود، برای همیشه نیازمند کشورهای بیگانه برای تأمین غذای کشور خواهیم بود.
نوری ادامه داد: برای تأمین نیازهای دیگر مردم جامعه باید چاره‌ای اندیشیده شود تا اراضی مرغوب کشاورزی مورد هجوم تغییر کاربری قرار نگیرد، مثلاً می‌توان از اراضی کم‌بازده برای تأمین برخی از نیازهای مردم استفاده کرد.
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: باید نیازهای واقعی مردم نیز در قانون درنظر گرفته شود، مثلا برای باغ‌ها و مزارع نیاز به احداث اتاقکی برای نگهداری ابزار و وسایل است ولی نباید اجازه دهیم به این بهانه اراضی کشاورزی از چرخه تولید خارج شود.
نوری تأکید کرد: اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده است و وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان، کشاورزان، بهره‌برداران و همه مردم نباید اجازه دهند این اراضی با آجر و سیمان از چرخه تولید کشاورزی خارج شود.
وی تصریح کرد: حفظ اراضی کشاورزی حاصلخیز یک اصل و از اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است و برای تأمین امنیت غذایی جامعه ناچار به حفظ این اراضی با ارزش هستیم.

Site Stats :   0
© 2021 Soil and Water Research Institute. All Rights Reserved.
Last update of portal : 9/18/2024 13:47
6.1.7.0
V6.1.7.0