جمعه, 28 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 127
با حضور علیرضا مهاجر معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد؛
نشست مشترك مدیران ستادی و استانی معاونت امور زراعت و موسسه تحقیقات خاك و آب كشور
نشست مشترک مدیران ستادی و استانی معاونت امور زراعت و موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با موضوع برآورد نیاز کودی کشور و پایش نیترات در محصولات کشاورزی با حضور علیرضا مهاجر معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

نشست مشترک مدیران ستادی و استانی معاونت امور زراعت و موسسه تحقیقات خاک و آب کشور

 

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، نشست مشترک مدیران ستادی و استانی معاونت امور زراعت و موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با موضوع برآورد نیاز کودی کشور و پایش نیترات در محصولات کشاورزی با حضور علیرضا مهاجر معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
 در ابتدای این نشست هادی اسدی رحمانی رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور ضمن ارائه گزارشی از همکاری های موسسه تحقیقات خاک و آب و معاونت زراعت گفت: نتیجه این همکاری ها در افزایش عملکرد و کیفیت گندم قابل مشاهده است و این نشان می دهد که این همکاری های مشترک ثمربخش بوده و آثار آن در کشور پیداست.
علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در این نشست گفت: موسسه تحقیقات خاک وآب به واسطه فعالیت های خود در امر تغذیه و ورود به عرصه تولید توانسته است تغییر نگاه خوبی را در این زمینه ایجاد کند. وی افزود: تغذیه گیاهان هم کیفیت و هم کمیت را افزایش می دهد و از این طریق استانداردها را نیز تحت شعاع قرار می دهد. 
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با استناد به نتایج پژوهش های موسسه خاک و آب اعلام کرد که میزان نیترات موجود در محصولات نگران کننده نیست و وضعیت محصولات تولیدی کشور از نظر باقیمانده نیترات دارای کیفیت مناسبی است.
مهاجر خاطر نشان کرد: همه موظفیم در جهت تولید حداکثر، تأمین نیاز کشور، افزایش درآمد کشاورزان و صادرات محصولات با کیفیت استاندارد حرکت کنیم و معاونت زراعت برای تحقق این مهم حمایت خود را اعلام می دارد.
در ادامه این نشست حسین اصغری مدیر کل دفتر سبزیجات و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سال گذشته استاندارد نیترات با پشتوانه داده های موسسه تحقیقات خاک و آب و با هماهنگی و تایید سازمان استاندارد بازنگری شد.
 اصغری همچنین افزود: کلاس های ترویجی که با همکاری موسسه تحقیقات خاک و آب در سراسر کشور برگزار شد، آثار خوبی بر مصرف متناسب کود در محصولات سبزی و گیاهان جالیزی داشت.
مدیر کل دفتر سبزیجات و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: از سه سال گذشته پایش نیترات در محصولات جالیزی با موسسه تحقیقات خاک و آب آغاز شده است و امروز شاهد نتایج مهم آنها هستیم.
احمد اخیانی مشاور معاون زراعت در تغذیه گیاهی اظهار کرد: با هماهنگی خوب بین معاونت زراعت و موسسه تحقیقات خاک و آب برآورد کود سالجاری با الزامات جدید و بروز شده تهیه گردید که در صورت تحقق بسیار اثر بخش خواهد بود.
گفتنی است در پایان این نشست تخصصی که روز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 برگزار شد، حاضرین به بیان چالش‌ها، نقطه‌نظرات و پیشنهادها در خصوص موضوع نشست پرداختند.

 

1_6385008861555862490.jpg

2_6385008859980859460.jpg

4.jpg

3.jpg

5.jpg

7.jpg

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0