يکشنبه, 18 شهريور 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۲۳ 
  • تعداد بازدید : 102
به همت بخش تحقیقات فیزیک و آبیاری موسسه تحقیقات خاک و آب کشور صورت گرفت؛
چاپ دو عنوان كتاب در حوزه مدیریت آب آبیاری كشاورزی
دو کتاب با عنوان "مدیریت آب در مزرعه" و "راهنمای سامانه نیازآب" به همت بخش تحقیقات فیزیک و آبیاری موسسه تحقیقات خاک و آب کشور به چاپ رسید.

 

 

چاپ دو عنوان کتاب در حوزه مدیریت آب آبیاری کشاورزی

 

 


به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور،  دو کتاب با عنوان "مدیریت آب در مزرعه" و "راهنمای سامانه نیازآب" به همت بخش تحقیقات فیزیک و آبیاری موسسه تحقیقات خاک و آب کشور به چاپ رسید. 
کتاب مدیریت آب در مزرعه، جلد نخست مدیریت آب آبیاری بوده که در آن به عوامل مربوط به مدیریت آب آبیاری کشاورزی توجه شده است که مرجع مناسبی برای محققین آبیاری در سطح کشور است. در این کتاب کلیات مورد نیاز یک محقق در روابط آب و خاک و گیاه و توابع تولید و مدل سازی های آب و خاک به طور جامع مورد بررسی قرار گرفته است.
کتاب راهنمای سامانه نیازآب برای کاربران این سامانه نوشته شده است تا بتوانند با استفاده از این کتاب استفاده مناسبی از سامانه نیاز آب داشته باشند. شایان ذکر است سامانه نیاز آب دارای گواهی‌نامه ثبت اختراع و تائید از سامانه ملی ارزیابی اختراعات و نوآوری‌ها از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است. همچنین سامانه نیاز آب توسط وزیر وقت جهاد کشاورزی به‌عنوان سامانه مرجع نیاز آبی گیاهان کشور ابلاغ ‌شده است. 
گفتنی است دو کتاب مذکور در حوزه مدیریت آب آبیاری کشاورزی بوده و میتواند در جهت استفاده بهينه و اقتصادي از آب مصرفی در کشاورزی کمک شایانی به دست اندر کاران این حوزه کند. 

 

مدیریت آب در مزرعه  چاپی(3)k.jpg

kراهنمای سامانه نیاز آبی1.jpg
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0