تاريخچه
    بخش خدمات فني و تحقيقاتي از تلفيق قسمت خدمات فني و قسمت طرح هاي آزمايشي و محاسبات آماري، اداره انتشارات و قسمتي از وظايف بخش آموزش و ترويج بوجود آمد. این بخش فعالیت های خود را از سال 1349 آغاز نمود كه در ذیل به خلاصه اي از اين فعالیت ها در واحدهای مختلف اشاره می شود:

 

واحد انتشارات: این واحد از سال 1349 با هدف انجام كليه امور چاپ، انتشارات، ترجمه و ... مسئول چاپ و تکثیر گزارش های نهایی و کتب و نشريات موسسه بوده است. 

واحد كتابخانه و مخزن: این واحد مسئول تهيه، خريد، سفارش كتاب، مجله و مدیریت كتابخانه موسسه و ادارات تابعه و توزيع انتشارات بوده است.

واحد اسناد و قراردادها: مسئول تنظيم قراردادها، تفاهم نامه‌ها و غيره بوده است.

واحد IT: مسئول نگهداري از شبكه مؤسسه در بخش هاي مختلف، كنترل و پايش Server، عيب يابي و رفع نقص كامپيوترهاي مؤسسه، نصب نرم افزارهاي لازم و پشتیبانی آن ها 

واحد پورتال: این واحد با هدف طراحی و ایجاد صفحه وبسایت موسسه در دو بخش فارسی و لاتین فعالیت می نماید و به روز نگاهداشتن اطلاعات مؤسسه تحقيقات خاك و آب در کلیه بخش ها، راه اندازی و طراحی صفحه برای بخش های مختلف تحقیقاتی، بارگزاری و بروزرسانی کلیه فعالیت های موسسه، جمع آوری بانک اطلاعات قابل دسترس برای کلیه همکاران داخلی و خارج از موسسه و در اصل پایگاه ارتباطی موسسه محسوب می شود.

واحد ارزیابی و اثربخشی: این واحد به ارزیابی و بررسی اثربخشی کلیه فعالیت های علمی و فنی موسسه می پردازد. همچنین این واحد اقدام به ایجاد بانک الکترونیک اطلاعات آموزش و پژوهشی می نماید. ارزیابی اقتصادی طرح های پژوهشی نیز در این واحد انجام می پذیرد. به طور کلی تنظیم کارنامه سالانه موسسه برعهده این واحد می باشد.

واحد آموزش و ترويج: در این واحد به منظور جمع آوري و اشاعه نتايج تحقيقات، مطالعات و بررسي هاي انجام شده در مؤسسه با همكاري سازمان ترويج و قرار دادن اطلاعات در اختيار روستائيان و متقاضيان تاسيس گرديد. به طور كلي اهم فعاليت هاي تحقيقاتي، آموزشي و ترويجي انجام شده در سطح كشور به شرح زير خلاصه شده است.


•     برگزاري جلسات سخنراني در مورد امور آموزشي، علمي و فني، تدريس علوم خاك و آب در دوره‌هاي آموزشي كشاورزي و سپاهيان ترويج ـ ارائه راهنمايي و اطلاعات لازم از طبقات مختلف مردم و متقاضي درباره مسائل خاكشناسي و حاصلخيزي خاك
•     اجرا و ايجاد مزارع نمايشي و اجراي طرح هاي تحقيقاتي و مشاهده‌اي بر روي محصولات مختلف زراعي در مناطق مختلف كشور
•    نمايش فيلم، اسلايد و گفتارهاي راديويي و تلويزيوني، انتشار نشريه آموزشي و ترويجي از آخرين اطلاعات مربوط به نتايج تحقيقات مؤسسه و توزيع آنها بين زارعين، مروجين و سپاهيان و شركت در نمايشگاه هاي پيشرفته كشاورزي بين المللي و داخلي
•    ارائه برنامه آموزشی و برنامه ریزی آموزشی در سطح موسسه

 

شرح وظایف بخش خدمات فنی و تحقیقاتی

 

1.    طراحي، مديريت، پشتيباني وب‌گاه و پورتال موسسه.
2.     بروزرسانی اطلاعات پورتال موسسه
3.     بکارگیری آخرین یافته های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای توامندی واحد مربوطه و دیگر واحدهای موسسه.
4.    ایجاد، پایش و سفارش بانک های اطلاعاتی مورد نیاز موسسه و همکاری در امر غنی سازی و به روز آوری و بانک های اطلاعاتی موجود در موسسه.
5.    نيازسنجي و يکپارچه‌سازي نيازهاي اطلاعاتي مورد نياز موسسه و واحدهاي تابعه و وابسته.
6.     ايجاد شبكه كامپيوتر و ارائه سرويس‌هاي اطلاعاتي به كليه واحدهاي موسسه و پشتیبانی از سرور موسسه.
7.    اجرای سیاست های امنیت اطلاعات و ارتباطات موسسه و گسترش امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات.
8.    مدیریت و پشتیبانی سامانه های علمی و سیستم های نرم افزاری، اتوماسیون اداری و مالی. (مرور روزانه لاگ فايروال‌ها، مسيرياب‌ها، تجهيزات گذرگاه‌هاي ارتباط با ساير شبكه‌ها و سرويس‌دهنده‌هاي شبكه داخلي و اينترنت دستگاه به منظور تشخيص اقدامات خرابكارانه و تهاجم).
9.     بررسي و در صورت نياز، انتخاب، خريد و تست نرم‌افزار ضد ويروس مناسب و كاراتر براي ايستگاه‌هاي كاري و سرويس دهنده‌هاي شبكه دستگاه به صورت دوره‌اي.
10.    مدیریت پهنای باند اینترنتی موسسه، پایش و بهینه سازی مصرف اینترنت.
11.    نگهداری و نظارت بر اتاق سرور اصلی و اتاق سرورهای موجود و سوئیچ های بخش های مختلف.
12.    ايجاد، گسترش و نظارت بر دولت الكترونيك و خدمات الكترونيکی و پشتيبانی از زير ساخت هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در موسسه.
13.    ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره به بخش ها و دیگر واحدهای موسسه در مورد خريد قطعات سخت افزاري و نرم افزاری و موارد مشابه.
14.    تصويب سياستها و خطي‌مشي‌هاي كلي امور انتشارات و برگزاری کمیته انتشارات.
15.    برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای توسعه، تجهيز و ساماندهی کتابخانه و منابع اطلاعاتی موسسه.
16.    انتشار مطالب علمی و تازه های تحقیقاتی به صورت کتاب، نقشه، نشریه فنی، دستورالعمل فنی، دستنامه فنی، اپلیکیشن و تک نگاشت از راه تشکیل کمیته انتشارات و پیگیری و اجرای مصوبات کمیته انتشارات موسسه.
17.    نظارت و اجرا بر مراحل مختلف انتشار آثار پژوهشی (طرح در کمیته انتشارات، داوری، ویراستاری، صفحه‌آرایی و اخذ فیپا، اخذ مجوز چاپ کتاب، انتشار کتاب و پرداخت حق الزحمه های حوزه انتشارات).
18.    اداره امور کتابخانه و حفظ اسناد و مدارک علمی موسسه
19.    تهیه و خرید کتب و نشریات علمی و تجهیز کتابخانه موسسه
20.    امور مربوط به آرشیو عکس های هوایی، تصاویر ماهواره ای، نقشه ای توپوگرافی – زمین شناسی و سایر منابع اطلاعاتی برای تکمیل آرشیو اطلاعات موسسه
21.    چاپ و تکثیر کلیه نشریات، مقالات و گزارش های فنی – تحقیقاتی موسسه
22.    چاپ و تکثیر کلیه نقشه های مطالعاتی و تحقیقاتی موسسه
23.    ترجمه متون علمی و انجام مکاتبات موسسه با مجمع علمی بین المللی
24.    تدوین و اجرای برنامه های آموزشی حین خدمت کارکنان فنی و تحقیقاتی با همکاری بخش های تحقیقاتی موسسه و مراکز آموزشی کشور
25.    ایجاد ارتباط با مراکز و سازمان های آموزشی و پژوهشی و ترویجی داخل و خارج از کشور
26.    بررسی دستاوردها و تهیه کارنامه عملکرد موسسه
27.    بررسی اثر بخشی طرح ها و پروژه های موسسه

 

تعداد دریافت : 2

نحوه شماره گذاري طرح ها و پروژه هاي تحقيقاتي مصوب كميته هاي علمي فني

پژوهشی

تاریخ انتشار : 1403/06/10 تاريخ ايجاد : 1403/06/10

تعداد دریافت : 1

دستورالعمل استاد راهنمایی و مشاوره رساله/پایان نامه دانشجویی

امور آموزشی

تاریخ انتشار : 1403/06/10 تاريخ ايجاد : 1403/06/10

تعداد دریافت : 0

آئین نامه کمیته انتشارات موسسه تحقیقات خاک و آب مصوب خرداد 1403

امور پژوهشی - انتشارات

تاریخ انتشار : 1403/03/13 تاريخ ايجاد : 1403/04/02

تعداد دریافت : 3

راهنمای نگارش آثار موسسه تحقیقات خاک و آب 1403

امور پژوهشی-انتشارات

تاریخ انتشار : 1402/03/02 تاريخ ايجاد : 1403/03/27

تعداد دریافت : 6

استاندارد درج نام نویسندگان در انتشار آثار علمی و ترویجی1400

امور پژوهشی-انتشارات

تاریخ انتشار : 1400/03/05 تاريخ ايجاد : 1403/03/27

تعداد دریافت : 1

تهیه و تدوین آثار علمی و ترویجی در سازمان1400

امور پژوهشی-انتشارات

تاریخ انتشار : 1400/03/04 تاريخ ايجاد : 1403/03/27

تعداد دریافت : 0

ساختار و نحوه نگارش مقاله در مجلات ترویجی1400

امور پژوهشی-انتشارات

تاریخ انتشار : 1400/03/03 تاريخ ايجاد : 1403/03/27

تعداد دریافت : 0

شیوه نامه تدوین گزارش تحلیلی .تحلیلی - مطالعاتی در موسسه1400

امور پژوهشی-انتشارات

تاریخ انتشار : 1400/02/01 تاريخ ايجاد : 1403/03/27

تعداد دریافت : 1

شیوه نامه اختصاص امتیاز به تهیه نقشه منحصر به فرد و پایه

امور پژوهشی-انتشارات

تاریخ انتشار : 1400/01/03 تاريخ ايجاد : 1403/03/27

تعداد دریافت : 0
صفحه1از212.بعدي.برو

 

تافته.jpg

نام و نام خانوادگی: آرش تافته

سمت: رئیس بخش

مدرک تحصیلی: دکتری آبیاری و زهکشی

حوزه فعالیت: رئیس بخش خدمات فنی و تحقیقاتی

ایمیل: nasserashkani@gmail.com

تلفن: 36201900- 026 داخلی 1177

 

azarinfar 001.jpg

نام و نام خانوادگی: یداله آذرین فر

سمت: کارشناس واحد

مدرک تحصیلی: فوق لیسانس اقتصاد کشاورزی

حوزه فعالیت: مسئول واحد ارزیابی و اثربخشی

ایمیل: yazarinfar10@gmail.com

تلفن: 36201900- 026 داخلی 1084

sajjadi 2.jpg

نام و نام خانوادگی: سید هرمز سجادی

سمت: کارشناس واحد

مدرک تحصیلی:  فوق لیسانس زراعت

حوزه فعالیت: واحد پژوهش و ترویج

ایمیل: shsajjadi50@gmail.com

تلفن: 36201900- 026 داخلی 1085

05454 001.jpg

نام و نام خانوادگی: حافظه فرید حسین پور

سمت: کارشناس واحد

مدرک تحصیلی: دیپلم

حوزه فعالیت: مسئول امور گزارش نهایی و آرشیو نشریات و گزارشات

ایمیل: hafezeh_h@yahoo.com

تلفن: 36201900- 026 داخلی 2999

پورمنصور.jpg

نام و نام خانوادگی: سمانه پورمنصور

سمت: کارشناس واحد

مدرک تحصیلی:  فوق لیسانس مهندسی آبیاری و زهکشی

حوزه فعالیت: مسئول واحد پورتال- مسئول واحد انتشارات 

ایمیل: s-poormansoor@yahoo.com

تلفن: 36201900- 026 داخلی 2999

شعبانی.jpg

نام و نام خانوادگی: محسن شعبانی

سمت: کارشناس واحد

مدرک تحصیلی:  لیسانس مهندسی نرم افزار کامپیوتر

حوزه فعالیت: مسئول واحد IT

ایمیل: mshabani251@gmail.com

تلفن: 36201900- 026 داخلی 1179

aftab talab.jpg

نام و نام خانوادگی: امیر آفتاب طلب

سمت: کارشناس واحد

مدرک تحصیلی:  فوق لیسانس بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک 

حوزه فعالیت: مسئول واحد آموزش و امور قراردادها

ایمیل: a.aftabtalab@areeo.ac.ir

تلفن: 36201900- 026 داخلی 1160

img_8756.jpg

نام و نام خانوادگی: سید هادی میرغیاثی

سمت: کارشناس واحد

مدرک تحصیلی:  لیسانس علوم خاک

حوزه فعالیت: مسئول واحد کتابخانه و مخزن

ایمیل: s.hadimirghiasi73@gmail.com

تلفن: 36201900- 026 داخلی 1178

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


   
   

 


دسته بندي اخبار 

   






   
   

 


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0